مجله سرگرمی تفریحی هنری فرهنگی

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

بیوگرافی فرانسیس لای

مطمئن شما هم آهنگ بسیار زیبای love story را شنیده اید . سازنده موسیقی قصه عشق فرانسیس لای – Francis Lai – اهل فرانسه می باشد . با دانشنامه تی تیل همراه باشید برای خواندن بیوگرافی فرانسیس لای

Francis Lai
Francis Lai

بیوگرافی فرانسیس لای

نام کامل او فرانسیس آلبرت لای است. او در 26 آوریل 1932 در نیس فرانسه به دنیا آمد. هنگامی که بیست سال داشت زادگاهش را به مقصد پاریس ترک نمود. در سال 1965 با کلود للوش (فیلمساز) آشنا شد و در ساختن موسیقی فیلم “یک مرد و یک زن” او را یاری نمود.این فیلم در 1966 منتشر شد و به موفقیت بین المللی دست یافت و جوایز متعدد اسکار را به دست آورد و برای فرانسیس لای جوان نامزدی جایزه “گلدن گلوب” را برای بهترین موسیقی ابتکاری به همراه داشت.

این موفقیت اولیه فرصت های بیشتری رابرای فعالیت در صنعت فیلمسازی فرانسه برای وی مهیا نمود. در سال 1969 او برای فیلم “سوارکار در باران” به کارگردانی “رنه کلمنته” موسیقی فیلم ساخت. فرانسیس لای در سال 1970 جوایز اسکار و گلدن گلوب را برای موسیقی فیلم “قصه عشق” دریافت نمود. در آمریکا آلبوم موسیقی متن فیلم قصه عشق رتبه دوم را در نمودار بیلبورد آلبوم ها و موسیقی فیلم ها دریافت نمود. “در جایی که من آغاز کردم” یک تک ترانه ریتمیک بود که ترانه آن را کارل سیگمن سروده بود و خواننده پاپ سنتی آن زمان “اندی ویلیامز” آن را اجرا نمود. این ترانه همچنین با ارکستر کامل توسط خود فرانسیس لای و با هنرنمایی هنری مانسینی و شرلی بیسی با موفقیت ضبط شد. وی همچنین برای دنباله فیلم “قصه عشق” با عنوان “قصه الیور” موسیقی فیلم ساخت. فرانسیس لای همچنین برای فیلم های عاشقانه شهوانی همچون “امانوئل2″(1975) و “Bilitis” (1977) موسیقی های موفقی ساخت. در عرصه فعایت چهل ساله حرفه ای فرانسیس لای برای برنامه های تلویزیونی نیز موسیقی ساخته است. وی به تنهایی و یا با همکاری افراد دیگر مجموعا برای بیش از صد فیلم موسیقی ساخته است. و شخصا آهنگسازی بیش از ششصد ترانه را بر عهده داشته است.

جوایز

جایزه اسکار بهترین موسیقی ابتکاری برای فیلم ” قصه عشق ” – ۱۹۷۰

جایزه گلدن گلوب بهترین موسیقی ابتکاری برای فیلم “قصه عشق” – 1970

جایزه سزار بهترین موسیقی برای فیلم Itinéraire d’un enfant gâté1988

و نامزدی جوایز متعدد موسیقی فیلم در جشنواره های مختلف جهانی.

بیوگرافی فرانسی لای , زندگینامه خالق اثر زیبای love story , موسیقیدان فیلم قصه عشق


منبع: دانشنامه تی تیل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

سازدهنی مناسب برای شروع یادگیری سازدهنی چیست؟


افراد زیادی هستند که به تازگی با صدای دلنشین سازدهنی آشنا شده و به آن علاقه مند شده اند و به همین خاطر تصمیم گرفته اند تا نواختن سازدهنی را شخصا تجربه نمایند اما درست نمی دانند که از کجا باید شروع کنند . معمولا این گروه از علاقه مندان سازدهنی با پرسش هایی از این دست روبرو هستند : چه نوع سازدهنی بخریم؟ چه مارک یا مدلی تهیه کنیم؟ آموزش سازدهنی را از کجا شروع کنیم؟ با چه کتاب یا متد آموزشی جلو برویم؟ به شکل خودآموز تمرین کنیم یا به سراغ یک مدرس موسیقی برویم؟ در این مقاله می کوشیم تا پاسخی مناسب برای این گونه سوالات ارائه نماییم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

به اعتقاد بسیاری در صنعت خودروسازی جهان بیان تعریفی از زیبایی و ارزیابی دقیق از این کلمه در نهایت به نظر و دیدگاه مصرف کنندگان باز می گردد. از اینرو بر آن شدیم تا بررسی مختصری از زیباترین خودروهای جهان طی سال های اخیر داشته و 10 نمونه از آنها را معرفی کنیم. البته این حقیقت که بیشتر این خودروها از خط تولید شرکت های اروپایی خارج شده اند جای تعجبی ندارد اما حضور یک سدان جمع و جور از آسیای شرقی و کشور کره جنوبی توجه بسیاری از کارشناسان را در زمینه پیشرفت این کشور در صنعت خودروسازی جهان به خود جلب کرده است.


آلفارومئو 8سی اِسپایدر (Alfa Romeo 8C Spider)



ایت سی اسپایدار نه تنها یکی از جذاب ترین مدل های آلفارومئو بلکه یکی از زیباترین و جذاب ترین خودروهای جهان است. از این مدل تنها 500 دستگاه ساخته شده و همگی آنها مجهز به موتور 4.7 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار هستند. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 180 مایل بر ساعت است. شایان ذکر است همه 500 دستگاه سی8 اسپایدر تا قبل از به مرحله تولید رسیدن این خودرو پیش فروش شده بودند.



اَستون مارتین دی بی اِس (Aston Martin DBS)



دی بی اس را می توان به نوعی پرچمدار خودروهای کوپه استون مارتین محسوب کرد. بدنه این خوردو از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده که بر روی شاسی آلومینیومی آن سوار شده است. دی بی اس از یک موتور 6 لیتری وی12 با قدرت 510 اسب بخار بهره برده و حداکثر سرعتی برابر با 191 مایل بر ساعت دارد. از این خودرو در فیلم های کازینو رویال و کوانتوم آو سُلاس که از سری فیلم های سینمایی جدید مامور 007 محسوب می شوند، استفاده شده است.


آئودی آر8 اِسپایدر (Audi R8 Spyder)



سوپر اسپرت موتور وسط و شگفت انگیز آئودی بی شک از شایستگی های لازم برای قرار گرفتن در میان زیباترین خوردوهای جهان برخوردار است. در ابتدا این خوردو با موتور 5.2 لیتری وی10 با قدرت 525 اسب بخار تولید شد اما موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 430 اسب بخار نیز برای آن قابل سفارش است.

آئودی آر اِس5 (Audi RS5)



جلوپنجره بزرگ و مشبک، ورودی های هوای بزرگ، اسپویلر و لوله های اگزوز بیضی شکل در عین یک طراحی کلاسیک، تعریف جدیدی از سبک خاص آئودی را ارائه می دهد. این خوردو مجهز به موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار است.

بنتلی کانتیننتال جی تی (Bentley Continental GT)



کانتیننتال جی تی در واقع اولین خوردو تولیدی بنتلی بعد از فروخته شدن این شرکت به کمپانی فولکس واگن بود. اما خیلی زود این کوپه لوکس و مجلل به پر فروش ترین خوردو بنتلی مبدل شد. طراحی بی نظیر و متمایز کانتیننتال جی تی جدید در کنار موتور دبلیو12 567 اسب بخاری آن هر آنچه که از یک رانندگی جذاب انتظار می رود را در اختیار راننده و سرنشینان این خودرو قرار می دهد. این در حالی است که موتور جدید 4 لیتری وی8 نیز برای آن قابل سفارش است.

فراری 599 جی تی بی فیورانو (Ferrari 599 GTB Fiorano)



نامگذاری این خودرو بر اساس نام یکی از پیست های آزمایش رانندگی فراری انجام شده و مانند برخی از خودروهای کلاسیک این شرکت موتور جلو است. طراحی این خوردو بر عهده استودیو پنین فارینا بوده و همانند گذشته شاهد خودرویی زیبا و چشم نواز هستیم. فیورانو از موتور وی12 با حداکثر قدرت 611 اسب بخار نیرو می گیرد.

هیوندای اِلانترا 2011 (Hyundai Elantra 2011)



اگر به نشان هیوندای در جلو و یا عقب این خودرو توجهی نشود این گونه به نظر می رسد که با یکی از خودروهای اسپرت و جمع و جور اروپایی مواجه هستیم. اما این سدان کره ای جلوه و زبان تازه ای از طراحی شرکت هیوندای را به نمایش گذاشته است. الانترا جدید از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 148 اسب بخار بهره می برد.

جاگوار اِکس کی (Jaguar XK)



احیای مجدد جاگوار در سال 1997 با مدل اسپرت اکس کی8 که به موتور جدید و وی8 این شرکت مجهز شده بود آغاز شد. اکنون و با گذشت بیش از یک دهه از آن زمان بار دیگر اکس کی با ویژگی هایی کاملا پیشرفته به عرصه رقابت بازگشته است. این خودرو نسبت به مدل قبلی 100 پوند سبکتر بوده که این مساله به واسطه بدنه و ساختار جدید آلومینیومی آن محقق شده است.

مازراتی گرن کابریو (Maserati Grancabrio)



طراحی جدید و بی نظیر گرن کابریو نمایی از یک کوسه را در ذهن هر ناظری تداعی می کند. جلو پنجره بزرگ و منحصر به فرد مازراتی، ورودی های هوای جانبی و گلگیرهای برآمده زیبایی خاصی به این ایتالیایی لوکس بخشیده اند. گرن کابریو به یک موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 433 اسب بخار مجهز است.

فولکس واگن سی سی (Volkswagen Passat CC )



می توان گفت در طراحی سی سی به نوعی از طراحی مرسدس بنز سی اِل اِس الهام گرفته شده است اما این سدان شیک و اندازه متوسط به تنهایی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. فرم خاص طراحی سقف شکلی کوپه مانند به این خودرو چهار در بخشیده است. موتور استاندارد این خودرو 2 لیتری و به قدرت 200 اسب بخار بوده اما مدل های دیگری از قبیل 3.6 لیتری به قدرت 280 اسب بخار و چهار چرخ متحرک نیز برای آن قابل سفارش است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

بابک صحرایی: در ۱۸ سال گذشته حدود ۸۰۰ ترانه از من به انتشار رسیده

بابک صحرایی

بابک صحرایی: در ۱۸ سال گذشته حدود ۸۰۰ ترانه از من به انتشار رسیده

ترانه های منتشر شده از بابک صحرایی در سال 97 را در تریبون هنر دانلود کنید

تریبون هنر: بابک صحرایی با انتشار حدود ۵۰ ترانه سال ۹۷ را پشت سر گذاشت

بابک صحرایی با انتشار لیست ترانه های منتشر شده اش در سال ۱۳۹۷ نوشت:

من از فروردین ۱۳۸۰ وارد عرصه ترانه و موسیقی شدم. در ۱۸ سال گذشته حدود ۸۰۰ ترانه از من به انتشار رسیده. هنوز عطش نوشتن و کشف و رسیدن دارم. احساس و هیجان امروزم به ترانه با سال ۸۰ هیچ تفاوتی نکرده

 

لیست ترانه های منتشر شده از بابک صحرایی به همراه لینک دانلود برخی از آنها را در ادامه می توانید ببینید:

۰۱٫عاشقى: رضا صادقى
۰۲٫فرمون: رضا صادقى
۰۳٫خنده مجازى: رضا صادقى
۰۴٫خنده مجازى: رضا صادقى و فریاد
۰۵٫آیدا: حامى
۰۶٫امیدوارم: مانى رهنما
۰۷٫بازنده: والایار
۰۸٫طفلکى: والایار
۰۹٫جبران: امیر کریمى
۱۰٫گریه م نمى گیره: امیر کریمى
۱۱٫ترکم نکن: امیر کریمى
۱۲٫رفیق: امیر کریمى
۱۳٫بى تفاوت: امیر کریمى
۱۴٫عشق و عادت: امیر کریمى
۱۵٫حس: امیر کریمى
۱۶٫عشق کافى نیست: امیر کریمى
۱۷٫بهار گمشده: امیر کریمى
۱۸٫انگار تو نبودى: امیر کریمى
۱۹٫خداحافظ: محسن قمى
۲۰٫مى ترسم بمیرم: محسن قمى
۲۱٫ نخل جنوب: محسن قمى
۲۲٫لالایى: محسن قمى
۲۳٫نان و خون: مهرزاد و محسن داداشى
۲۴٫کجاى زندگیت بودم: محسن داداشى
۲۵٫بیا که بریم: حامد ناجى
۲۶٫چیکه چیکه: حامد ناجى
۲۷٫تمومش کن: فریاد
۲۸٫همیشه ایران: فریاد
۲۹٫خداحافظ: مجتبى فغانى
۳۰٫خراش: مهران مظفرى
۳۱٫با من زندگى کن: محمدعلى صدیقى
۳۲٫توى خوابم نمى دیدم: امیر قدرجانى
۳۳٫آرامش: سعید طامهرى
۳۴٫حس مى کنم: سعید طامهرى
۳۵٫رفاقت: سعید طامهرى
۳۶٫عروسکم بخند: سعید طامهرى
۳۷٫رابطه: سعید طامهرى
۳۸٫گل نیلوفر: سعید طامهرى
۳۹٫مادرى: سعید طامهرى
۴۰٫حس پرواز: فرهاد دهقان
۴۱٫دلم خونه: سلمان تقدیسى
۴۲٫عاشقى: سلمان تقدیسى
۴۳٫تنهایى: فرشید هلالى

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

نکاتی برای سفرهای عاشقانه و دونفره

سفر کردن با "یار" می تواند یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا باشد.

شاید تازه ازدواج کرده اید و پیش از این تجربه سفر دوتایی را نداشته اید یا شاید برای سالهاست به دلیل حضور فرزندانتان امکان مسافرت با همسرتان را نداشته اید، اما حالا که فرصت این را داشته اید تا با همسرتان دوتایی به مسافرت بروید، یادآوری چند نکته می تواند کیفیت سفر دونفرتان را بالا ببرد.

همه چیز رمانتیک بازی نیست

دوتایی به سفر رفتن یک فرصت عالی برای تنها بودن و سپری کردن لحظات عاشقانه است اما این به این معنی نیست که تمام برنامه هایتان را برای این لحظات تعطیل کنید. قرار است کلی هیجان را تجربه کنید و تجربه های منحصر به فردی را دوتایی با هم تجربه کنید پس خودتان را محدود نکنید.

غُر به جان هم نزنید

برای چند روز هم شده با غر زدن به جان همسرتان اوغاتش را تلخ نکنید. حتی اگر بعضی از عادت های همیشگی او باعث ناراحتی شما میشود، سعی کنید در روزهایی که در سفر هستید از آنها چشم پوشی کنید تا به هر دوی شما خوش بگذرد.

وظایف را تقسیم کنید

اگر با دوستانتان به مسافرت بروید احتمالا تقسیم کار را می پذیرید و وظایفتان را به خوبی انجام میدهید. اما در مسافرت با همسرتان چه طور؟

ممکن است زمانی که با همسرتان هم سفر میشوید پا روی پا بیندازید و توقع داشته باشید تا او تمام کارها را انجام دهد اما این درست نیست. همانطور که باید به شما خوش بگذرد او هم حق دارد از این سفر لذت ببرد.

اگر تقسیم کار به درستی انجام نشود باعث خستگی فیزیکی و روانی همراهتان خواهد شد و شما نباید توقع داشته باشید که او نیز مانند شما سرحال و با انرژی آماده گردش و ماجراجویی باشد.

کلی عکس بگیرید

سفرهای دونفره قرار است یکی از خاطره انگیزترین تجربه های شما و یارتان باشد. از لحظه لحظه آن عکس بگیرید تا با گذر سالها جزئیات آن را فراموش نکنید.

البته عکس گرفتن هایتان نباید به اندازه ای باشد که یکدیگر و حتی دیگران را کلافه کنید.

کارهای جدید انجام دهید

چرا که نه! خودتان دوتا هستید، نه فرزندی با شماست نه هزینه تان زیاد میشود(چون دو نفر هستید). غذاهای عجیب بخورید، تفریحات ترسناک و هیجان انگیز انجام دهید و کارهایی را انجام دهید که به خاطر حضور همسرتان دلتان می خواهد انجام دهید.

فضای خصوصی داشته باشید

درست است که این یک سفر دو نفره است اما قرار نیست که شما و همسرتان 24ساعته به یکدیگر بچسبید. در هر روز از مسافرتتان ساعاتی از روز را برای خودتان وقت بگذارید و از تنهایی تان نیز لذت ببرید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

بیوگرافی امین حیایی مرد پولساز سینما + تصاویر پسر و همسرش

امین حیایی,بیوگرافی امین حیایی,جدیدترین تصاویر امین حیاییامین حیایی سوپراستار سینمای ایران
اولین تجربه سینمایی امین حیایی، دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی است که ثریا قاسمی او را کشف و به این کارگردان معرفی نمود. حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.امین حیایی از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه‌ی هنر شده است، شروع کار طنز او با فیلم عروس خوش قدم بود.

 

زندگینامه امین حیایی:

زمینه فعالیت: بازیگری و خوانندگی

جنسیت: مرد

سال تولد: ۱۳۴۹

محل تولد: تهران

همسر ها: مونا بانکی پور(همسر سابق) ، نیلوفر خوش خلق.

مدرک تحصیلی: دیپلم ریاضی

 

زندگی شخصی امین حیایی

امین حیایی ۱۹ خرداد سال ۱۳۴۹ در قیطریه تهران متولد شد. مادر امین حیایی معلم است و پدرش شغل آزاد دارد و فرزند بزرگ خانواده است. امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد.

 

همسر اول امین حیایی مونا بانکی پور ،دختر فرزانه داوری، بود؛ حاصل ازدواج اول امین حیایی پسری به نام دارا است. دارا حیایی متولد ۱۳۷۵ است.

 

بیوگرافی امین حیایی,امین حیایی,امین حیایی و پسرشامین حیایی و پسرش«دارا حیایی»

 

امین حیایی بعد از ناکامی در ازدواج اولش با نیلوفر خوش خلق؛ بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرد. نیلوفر خوش خلق متولد ۲۴ خرداد ۱۳۵۱ می باشد.

 

امین حیایی,امین حیایی و همسرش,امین حیایی و نیلوفر خوش خلق عکسامین حیایی و همسرش «نیلوفر خوش خلق»

 

فعالیت های هنری امین حیایی:

امین حیایی در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود و در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم براده‌های خورشید شد.

اولین تجربه‌ی سینمایی اامین حیایی «دو همسفر» به کارگردانی اصغر هاشمی است که ثریا قاسمی او را کشف و به این کارگردان معرفی نمود در ضمن امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست ازسال ۱۳۷۰ وارد عرصه ی هنر شده است شروع کار طنز او با فیلم «عروس خوش قدم» است.

 

بیوگرافی امین حیایی,امین حیایی,جدیدترین تصاویر امین حیاییامین حیایی در «عروس خوش قدم»

امین حیایی خیلی تلاش کرد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند. در اولین نقش آفرینی‌اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم سیب سرخ حوا چندان موفق نبود .

در سال ۱۳۸۱، ۶ فیلم با بازی امین حیایی در سینماهای تهران به روی پرده رفت که برای خود رکوردی محسوب می‌شود.

 

امین حیایی در اوایل دهه نود اولین آلبوم موسیقی اش را منتشر کرد.

 

منبع: سرپوش
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

بیوگرافی علی دایی

علی دایی (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ - اردبیل) بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران، مربی فوتبال و تجارت‌پیشه و کارآفرین موفق اهل ایراناست. وی همچنین زننده بیشترین گل ملی در جهان و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران است و در سال ۱۹۹۹ بازیکن سال آسیا شد.

 

او با زدن۱۰۹گل در ۱۴۹ بازی ملی هم‌اکنون صاحب رکورد بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال مردان جهان است.

 

دایی سابقه بازی در تیم‌های استقلال اردبیل، تاکسیرانی، بانک تجارت، پرسپولیس، السد قطر، آرمینیا بیله‌فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین، الشباب امارات، صباباتری و سایپا را دارد.

 

علی دایی از ژوئن ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۳ عضو کمیته فنی فیفا بود. او فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی متالورژی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و نیز مؤسس و مدیر شرکت پوشاک ورزشی دایی است.

 

دایی، فوتبال را از باشگاه‌های کوچک شهر اردبیل همچون استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل آغاز کرد . اوپس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. او سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که او مورد توجه بیشتری قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد.


دایی بعدها به پرسپولیس تهران و سپس السد قطر پیوست و از این این تیم راهی اروپا شد و همراه با کریم باقری به آرمینیا بیله‌فلد باشگاه آلمانی و خداداد عزیزی به اف سی کلن پیوست. مقصد بعدی او بایرن مونیخ آلمان بود. فرانس بکن‌بائر رییس باشگاه بایرن مونیخ علی دائی را برای این باشگاه انتخاب کرد و وی را مهاجمی در سطح جهانی قلمداد کرد. حضور دایی در بایرن مونیخ آلمان نقطه‌ اوج فوتبال او بود، زیرا پیش از آن حضور بازیکنی ایرانی در یک باشگاه معتبر نظیر بایرن مونیخ سابقه نداشت. دایی به همراه بایرن مونیخ تا فینال جام باشگاه‌های اروپا رفت و در نهایت مدال نقرهٔ آن بازی‌ها را به دست آورد. گرچه دایی در بازی فینال به میدان نیامد.


او سپس به هرتا برلین آلمان پیوست و با پوشیدن پیراهن ۹ از اصلی‌ترین بازیکنان این تیم بود. دایی با هرتا برلین هم در جام باشگاه‌های اروپا بازی کرد و دو بار دروازهٔ چلسی و یکبار دروازهٔ آث میلان را گشود. حضور موفق علی دائی در باشگاه‌های اروپایی راه را برای بسیاری از بازیکنان آسیایی از جمله هیده توشی ناکاتا و مهدی مهدوی کیا گشود.
علی دایی با باشگاه سایپا به عنوان بازیکن و سرمربی تیم سایپا فعالیت خود را آغاز کرد.

 

این تیم توانست در خرداد ماه ۸۶ قهرمانی ششمین لیگ برتر را به دست آورد. او همزمان با قهرمانی سایپا در روز ۲۸ می ۲۰۰۷(۷ خرداد ۱۳۸۶) بازدن گل قهرمانی سایپا که آخرین گل اقای گل جهان بود از بازی کردن فوتبال برای همیشه خداحافظی کرد.


علی دایی در سال‌های اخیر همواره بازیکن اصلی ایران و کاپیتان این تیم بوده‌است. او بیشترین بازی ملی و بیشترین گل زدهٔ تاریخ تیم ملی را دارد (گل‌های زدهٔ او در میان تمام تیم‌های جهان نیز اول است).
او در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ امارات به همراه باقری و عزیزی از بهترین ستارگان ایران بود.

 


او در بازی معروف ایران و استرالیا در بازی پلی اف مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه پاس گل دوم ایران را برای خداداد عزیزی ارسال کرد و این گل باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد.


او به همراه ایران در دو جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان به میدان آمد و تا به حال در۵ بازی ایران در این بازی‌ها شرکت کرده‌است. این پاس دایی بود که زمینه‌گذار گل مهدوی‌کیا به آمریکا در جام جهانی ۹۸ شد.
از نقاط اوج دوران ورزشی دایی را می‌توان روز ۱۴ نوامبر ۲۰۰۴ دانست. او در این روز و در مسابقات مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۴ بار دروازهٔ لائوس را گشود تا نام خود را به عنوان اولین فوتبالیست تاریخ جهان که ۱۰۰ گل در بازی‌های ملی به ثمر رسانده ثبت کند.علی دایی در لیگ برتر ایران در سال ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی و بازیکن توانست تیم سایپا را به قهرمانی برساندو توانایی های خود را به رخ منتقدان بکشد و بر افتخارات خود بیافزاید.

 


تیم‌های باشگاهی علی دایی


▪ سلمان آباداردبیل، تاکسی‌رانی، بانک تجارت، پرسپولیس (ایران) 
▪ آرمینیا بیله‌فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین (آلمان) 
▪ السد (قطر) 
▪ پرسپولیس، صبا باتری (ایران) 
▪ سایپا تهران 
بهترین گلزن در بازی‌های بین‌المللی


وی یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال و نفر اول در لیست گلزنان بین‌المللی است. او هم‌چنین بهترین گلزن در تاریخ بازی‌های آسیایی است. در دور مقدماتی جام جهانی سال ۱۹۹۸ هم، او با به ثمر رساندن ۳۸ گل در ۵۶ بازی در رتبه‌ی اول قرار داشت.


در سال ۱۹۹۶ با به ثمر رساندن ۲۰ گل، دایی به عنوان بهترین گلزن در بازی‌های بین‌المللی توسط فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) معرفی گردید. در ضمن دایی اولین گلزن آسیایی جام باشگاههای اوروپا است ازجمله گلهای بیادماندنی او دوگل اوبه چلسی وتک گل او به میلانACدر لیگ قهرمانان اروپا که باعث صعودتیم هرتابرلین به مرحله بعد لیگ قهرمانان شد

 


زندگی شخصی علی دایی
علی دایی در اردبیل متولد شد. او بعدها به دانشگاه صنعتی شریف راه یافت و لیسانس خود را در رشتهٔ متالورژی دریافت کرد. همچنین وی به تازگی ازدواج کرده‌است. علی دائی علاوه بر فوتبال در تجارت نیز مردی موفق بوده‌است. وی گرداننده چندین شرکت بزرگ و رستوران‌های متعدد است. دائی هیچ گاه از خرج کردن ثروت خود در راه کمک به افراد بی بضاعت و امور خیریه دریغ نورزیده‌است. این فوتبالیست برجسته ایرانی طی سالهای اوج فوتبال خود بارها در مسابقات فوتبال با نیات خیرخواهانه به میدان رفته‌است، از جمله در دیدار ستارگان فوتبال جهان و تیم منتخب بوسنی با همراهی روبرتو باجو و دیگر ستاره‌های افسانه‌ای فوتبال. او همچنین همراه بامادلین آلبرایت و دیوید بکام باسازمان یونیسف همکاری داشته‌است.


دایی همچنین دارای تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی است.

 

 عضویت علی دایی درفیفا
علی دائی توانست برای اولین بار یک بازیکن ایرانی باشدکه عضوکمیته بین المللی فوتبال فیفاگرددوفوتبال ایران رادرعرصه بین‌المللی مطرح کند.


منبع: سرپوش

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

آلبوم امیر کریمی به اسم «عشق کافی نیست» منتشر شد



امیر کریمی

با ترانه هایی از بابک صحرایی

آلبوم امیر کریمی به اسم «عشق کافی نیست» منتشر شد


تریبون هنر: آلبوم جدید امیر کریمی با ترانه های بابک صحرایی منتشر شد

امیر کریمی بعد از هشت سال، آلبوم جدیدی را منتشر کرد

آلبوم جدید امیر کریمی به اسم «عشق کافی نیست» حاوی یازده قطعه است

موسیقی این آلبوم از حامد حنیفی، نیکان، پوریا حیدری، امین قباد، میلاد اکبری، امیرعباس حسن زاده، راشا تقی پور و امید حسینی است

ضبط قطعات در استودیو پاپ انجام شده و میلاد فرهودی میکس تمام قطعات را انجام داده است

بهرنگ نامداری نیز طراحی جلد آلبوم «عشق کافی نیست» را بر عهده داشته است

قطعات این آلبوم ر ا از لینک های زیر که در ادامه مطلب آمده است دانلود کنید

 

جبران

دیگه گریه م نمی گیره

ترکم نکن

بی تفاوت

انگار تو نبودی

عشق و عادت

بهار گمشده

عشق کافی نیست

حس

ترکم نکن بی کلام

 

امیر کریمی عشق کافی نیست

 

 

تاریخ انتشار :۲۸ اسفند ۱۳۹۷


منبع: تریبون هنر


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

مختصری درباره مارک زاکربرگ مدیر جوان فیسبوک

مارک زاکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیسبوک است که در جوانی به ثروت رسیده است. او هم اکنون صاحب شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتس آپ نیز می باشد. امروز به مختصری از زندگی مارک زاکربرگ می پردازیم. با ایده آل تکنولوژی همراه باشید.

مختصری درباره مارک زاکربرگ مدیر جوان فیسبوک

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ برنامه نویس و موسس شبکه اجتماعی فیس بوک می باشد. او متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴ در آمریکاست. در سال ۲۰۱۰ مجله تایم زاکربرگ را به عنوان شخصیت برتر سال انتخاب کرد. زاکربرگ دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد است. او در سال ۲۰۰۸ ثروتمندترین جوان دنیا بود. در سال ۲۰۰۳ با همسرش پریسیلا چان آشنا شد و با او ازدواج کرد.

تاسیس فیسبوک

زاکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیس بوک می باشد. ثروت او در سال ۲۰۰۸ بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار بود. او در سال ۲۰۰۴ به همراه چند تن از دوستان خود شبکه اجتماعی فیسبوک را تاسیس کرد. سپس فیس بوک را به دانشجویان دانشکده های دیگر معرفی کرد. به سرعت کاربران اینترنتی فیسبوک گسترش پیدا کرد. در سال ۲۰۱۲ کاربران فیس بوک به یک میلیارد نفر رسید. فیس بوک در ابتدا شبکه اجتماعی دانشجویی بود. اما در سال ۲۰۰۶ در اختیار تمامی کاربران اینترنتی قرار گرفت.

زاکربرگ در سال ۲۰۱۵ در صفحه شخصی خود فیسبوک اعلام کرد که ۹۹ درصد از ثروتش را به خیریه می بخشد.

خانواده زاکربرگ

پدر زاکربرگ یک مطب دندانپزشکی داشت و مادرش روانپزشک بود. به دلیل علاقه اش به برنامه نویسی در سن کم از طرف خانواده اش یک کتاب برنامه‌نویسی هدیه گرفت و توانست برنامه ای بنویسید که اعضای خانواده اش بتوانند به یکدیگر پیام بدهند. این پیام رسان نسخه اول پیام رسان Instant Messenger شرکت AOL بود.

در دوره دبیرستان پیشنهادات بزرگی از سوی شرکت های اپل و مایکروسافت داشت. او به چندین زبان دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، لاتین، یونانی و عبری مسلط است.

همسرش چان، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه کالیفرنیا بود. در سال ۲۰۱۰ مراسم ازدواج آنها بسیار ساده و مختصر انجام شد و فقط ۱۰۰ نفر به مهمانی عروسی آنها دعوت شده بودند.

زندگی شخصی

زاکربرگ هر روز فقط یک تیشرت خاکستری رنگ به تن می کنند. وقتی از او در این باره سوال شده است اذعان داشته که بسیار سرش شلوغ است و با این کار در زمان صرفه جویی می کنند. زیرا مجبور نیست هر روز وقتی را صرف انتخاب لباس کند.

در سال ۲۰۱۱ زاکربرگ در شبکه اجتماعی گوگل پلاس صاحب محبوب ترین صفحه بود. او همیشه به همه دانشجویان توصیه می کند که برنامه نویسی یاد بگیرند. او معتقد است “در این دنیا که هر لحظه در حال تغییر است بزرگترین ریسک این است که ریسک نکنید، استراتژی که به شکست منتهی می‌شود این است که خطر نکنید.”

زاکربرگ موسس فیسبوک اولین ثروتمند زیر ۴۰ سال است. او در مصاحبه ای که با استاد دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد داشت اعلام کرد که در حال ساختن رایانه ای است که فکر انسان ها را می خواند. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که فقط با استفاده از مغز خود و بدون کیبورد، موس و صفحه نمایش با محیط های واقعیت افزوده تعامل دارد. معتقد است که این تکنولوژی آسیبی به انسان ها نمی رساند. بلکه راهی آسان برای درمان بیماری ها، افزایش امنیت و کیفیت زندگی افراد خواهد بود.


منبع: ایده آل تکنولوژی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو

پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ ؛ مروری بر بهترین فیلمهای سینمایی سال

در این نوشته مروری خواهیم داشت بر بهترین فیلمهای سینمایی سال که فروش بالا، موفق به قرار گرفتن در لیست پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ شده و به عنوان بهترین فیلم های پیشنهادی برای تعطیلات به حساب می‌آیند.

پس از پایان سال ۲۰۱۷ میلادی و موفقیت عناوین اکشن و تخیلی مانند آخرین قسمت سری جنگ‌های ستاره‌ای (Star Wars: The Last Jedi) و Guardians of the Galaxy و آخرین اپیزود از سری ترانسفورمز (Transformers: The Last Knight)، در کنار انیمیشن‌هایی مانند قسمت سوم من نفرت انگیز (Despicable Me 3) و کوکو (Coco) که در مطلب “مروری بر پرفروش ترین فیلم های سینمایی ۲۰۱۷ ؛ بهترینهای سینمای جهان در سالی که گذشت” به طور کامل به آن پرداختیم، نوبت سال ۲۰۱۸ شده که آثار سینمایی سال جدید به رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر بپردازند.


بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸

وب سایت IMDB نیز یکی از مراجع معتبر در خصوص فیلم‌ها و سریال‌های تولید شده در جهان بوده که به طور دقیق به معرفی آثار سینمایی، هنرپیشگان و میزان فروش هفتگی و کلی می‌پردازد. آثار تولید شده امسال با توجه به حضور عناوینی مانند آخرین قسمت از سری فیلمهای پارک ژوراسیک با نام Jurassic World: Fallen Kingdom و قسمت جدید انیمیشن محبوب شگفت انگیزان (Incredibles 2) و بخش دوم فیلم کمدی Dead Pool 2، نوید سالی موفق را برای صنعت سینما می‌دهد که در نوشته “بهترین فیلم های ۲۰۱۸ که انتظار زیادی برای تماشای آن داریم” به معرفی و بررسی ۵۰ نمونه از آنها پرداختیم.


در ادامه با تکراتو همراه باشید تا به بررسی و معرفی بهترین و پرفروش ترین فیلمهای سینمایی سال ۲۰۱۸ تاکنون بپردازیم. بر اساس اطلاعات درج شده در این بانک اطلاعاتی (IMDB)؛ بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ عبارتند از:

Ready Player One

  • (IMDB: 7.5 – Metascore: 64)
  • میزان فروش آمریکا: ۱۳۸ میلیون دلار
  • فروش جهانی: ۵۸۳ میلیون دلار

فیلم سینمایی Ready Player One نیز که در اواخر ماه مارس بر روی پرده قرار گرفت، با فروشی در حدود ۱۳۸ میلیون دلار (معادل ۵۷۵ میلیارد تومان دولتی ۴۲۰۰ تومانی)، جایگاهی را در جدول بهترین و پرفروشترین فیلم های ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده و یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ نیز به حساب می آید.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

این فیلم اکشن علمی-تخیلی، توسط کارگردان مشهور سینما استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و بر اساس رمانی به همین نام اثر ارنست کلاین (Ernest Cline) با بودجه‌ای در حدود ۱۷۵ میلیون دلار (معادل ۷۳۵ میلیارد تومان) ساخته شده است. فیلم سینمایی Ready Player One مدت زمانی برابر با ۱۴۰ دقیقه داشته و میزان کلی فروش آن در سرتاسر جهان تاکنون در حدود ۵۸۳ میلیون دلار (معادل ۲.۵۰۰ میلیارد تومان) است. این فیلم برای گروه سنی PG-13 ساخته شده است.


هنرپیشگان

هنرپیشگان حاضر در فیلم Ready Player One عبارتند از:

  • تای شریدان (Tye Sheridan) در نقش Parzival و Wade
  • اولیویا کوک (Olivia Cooke) در نقش Artemis و Samantha
  • بن مندلسون (Ben Mendelsohn) در نقش Nolan
  • لنا ویت (Lena Waith) در نقش Aech و Helena
  • تی. جی. میلر (TJ Miller) در نقش i-R0k
  • سایمون پگ (Simon Pegg) در نقش Curator و Ogden
  • مارک رایلنس (Mark Rylance) در نقش Anorak و James
  • فیلیپ ژائو (Philip Zhao) در نقش Sho و Zhou

خلاصه داستان

داستان فیلم در سال ۲۰۴۵ و در یک دنیای مجازی به نام OASIS جریان دارد. کاربران اوئیسیس بدون هیچ محدودیتی، توانایی انجام کارها را داشته و بسیاری از افراد زندگی خود را به آن منتقل کرده‌اند. پس از مرگ طراح و خالق OASIS، ویدیویی از او منتشر شده که خبر از رسیدن میراث وی به کشف کننده پیام‌های پنهان موجود در ساختار OASIS می‌دهد…


Ocean’s Eight

  • (IMDB: 6.2 – Metascore: 61)
  • میزان فروش: ۱۴۰ میلیون دلار
  • فروش جهانی: ۲۹۸ میلیون دلار

فیلم سینمایی Ocean’s Eight یا هشت یار اوشن که یک اسپین آف (Spin-off) از سه گانه اکشن موفق استیون سودربرگ (Steven Soderberg) به حساب می‌آید، با بودجه‌ای در حدود ۷۰ میلیون دلار (معادل ۹۸۰ میلیارد تومان با دلار ۱۴.۰۰۰ تومانی بازار آزاد و ۲۹۵ میلیارد تومان با دلار اسمی و مخصوص به قشر خاص حکومتی)  تاکنون به فروشی در حدود ۱۴۰ میلیون دلار (معادل ۶۰۰ میلیارد تومان) در سینماهای ایالات متحده آمریکا دست یافته دست یافته و جایگاهی را در جدول پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

پرفروشترین فیلمهای 2018 ؛ مروری بر بهترین فیلم های سینمایی سال

این فیلم مدت زمانی برابر با  ۱۱۰ دقیقه داشته و در ژانر کمدی اکشن قرار می‌گیرد. کارگردانی فیلم Ocean’s Eight نیز بر عهده گری راس (Gary Ross) قرار داشته است و برای گروه سنی PG-13 (تماشا برای کودکان کمتر از ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است. میزان کلی فروش فیلم Ocean’s Eight در سرتاسر جهان نیز تاکنون رقمی در حدود ۲۸۴ میلیون دلار (معادل ۱.۲۰۰ میلیارد تومان با احتساب قیمت ارز در زمان نگارش مطلب) تخمین زده شده است.


هنرپیشگان

علاوه بر حضور نمادین سلبریتی‌هایی مانند کیتی هولمز (Katie Holmes)، کیم کارداشیان، کایلی جنر، کندال جنر و آدریانا لیما که کمک شایانی به جذابیت بصری و قرار دادن آن در جمع بهترین و پرفروشترین فیلمهای ۲۰۱۸ کرده‌اند، هنرمندان زیر نیز در فیلم Ocean’s Eight حضور دارند:

  • سندرا بولاک (Sandra Bulllcok) در نقش Debbie Ocean
  • کیت بلانشت (Kate Blanchett) در نقش Lou
  • آنه هات‌اوی (Anne Hathaway) در نقش Daphne
  • میندی کالینگ (Mindy Kaling) در نقش Amita
  • سارا پاولسن (Sarah Paulson) در نقش Tammy
  • آوکوافینا (Awkwafina) در نقش Constance
  • ریحانا (Rihanna) در نقش Nine Ball
  • هلنا بون‌هام کارتر (Helena Bonham Carter) در نقش Rose Weil
  • ریچارد آرمیتاژ (Richard Armitage) در نقش Claude Becker
  • جیمز کوردن (James Corden) در نقش John Fraizier
  • داکوتا فنینگ (Dakota Fanning) در نقش Penelope Stern

خلاصه داستان

دبی ، خواهر  دنی اوشن (با بازی جورج کلونی در فیلم‌های قبلی) است. او برای یک سرقت بزرگ و غیر ممکن در فستیوال سالیانه Met Gala شهر نیویورک، یک گروه ۸ نفره از زنان را تشکیل داده و …


منبع: تکراتو
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سارا سرگرم شو