مارک زاکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیسبوک است که در جوانی به ثروت رسیده است. او هم اکنون صاحب شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتس آپ نیز می باشد. امروز به مختصری از زندگی مارک زاکربرگ می پردازیم. با ایده آل تکنولوژی همراه باشید.

مختصری درباره مارک زاکربرگ مدیر جوان فیسبوک

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ برنامه نویس و موسس شبکه اجتماعی فیس بوک می باشد. او متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴ در آمریکاست. در سال ۲۰۱۰ مجله تایم زاکربرگ را به عنوان شخصیت برتر سال انتخاب کرد. زاکربرگ دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد است. او در سال ۲۰۰۸ ثروتمندترین جوان دنیا بود. در سال ۲۰۰۳ با همسرش پریسیلا چان آشنا شد و با او ازدواج کرد.

تاسیس فیسبوک

زاکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیس بوک می باشد. ثروت او در سال ۲۰۰۸ بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار بود. او در سال ۲۰۰۴ به همراه چند تن از دوستان خود شبکه اجتماعی فیسبوک را تاسیس کرد. سپس فیس بوک را به دانشجویان دانشکده های دیگر معرفی کرد. به سرعت کاربران اینترنتی فیسبوک گسترش پیدا کرد. در سال ۲۰۱۲ کاربران فیس بوک به یک میلیارد نفر رسید. فیس بوک در ابتدا شبکه اجتماعی دانشجویی بود. اما در سال ۲۰۰۶ در اختیار تمامی کاربران اینترنتی قرار گرفت.

زاکربرگ در سال ۲۰۱۵ در صفحه شخصی خود فیسبوک اعلام کرد که ۹۹ درصد از ثروتش را به خیریه می بخشد.

خانواده زاکربرگ

پدر زاکربرگ یک مطب دندانپزشکی داشت و مادرش روانپزشک بود. به دلیل علاقه اش به برنامه نویسی در سن کم از طرف خانواده اش یک کتاب برنامه‌نویسی هدیه گرفت و توانست برنامه ای بنویسید که اعضای خانواده اش بتوانند به یکدیگر پیام بدهند. این پیام رسان نسخه اول پیام رسان Instant Messenger شرکت AOL بود.

در دوره دبیرستان پیشنهادات بزرگی از سوی شرکت های اپل و مایکروسافت داشت. او به چندین زبان دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، لاتین، یونانی و عبری مسلط است.

همسرش چان، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه کالیفرنیا بود. در سال ۲۰۱۰ مراسم ازدواج آنها بسیار ساده و مختصر انجام شد و فقط ۱۰۰ نفر به مهمانی عروسی آنها دعوت شده بودند.

زندگی شخصی

زاکربرگ هر روز فقط یک تیشرت خاکستری رنگ به تن می کنند. وقتی از او در این باره سوال شده است اذعان داشته که بسیار سرش شلوغ است و با این کار در زمان صرفه جویی می کنند. زیرا مجبور نیست هر روز وقتی را صرف انتخاب لباس کند.

در سال ۲۰۱۱ زاکربرگ در شبکه اجتماعی گوگل پلاس صاحب محبوب ترین صفحه بود. او همیشه به همه دانشجویان توصیه می کند که برنامه نویسی یاد بگیرند. او معتقد است “در این دنیا که هر لحظه در حال تغییر است بزرگترین ریسک این است که ریسک نکنید، استراتژی که به شکست منتهی می‌شود این است که خطر نکنید.”

زاکربرگ موسس فیسبوک اولین ثروتمند زیر ۴۰ سال است. او در مصاحبه ای که با استاد دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد داشت اعلام کرد که در حال ساختن رایانه ای است که فکر انسان ها را می خواند. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که فقط با استفاده از مغز خود و بدون کیبورد، موس و صفحه نمایش با محیط های واقعیت افزوده تعامل دارد. معتقد است که این تکنولوژی آسیبی به انسان ها نمی رساند. بلکه راهی آسان برای درمان بیماری ها، افزایش امنیت و کیفیت زندگی افراد خواهد بود.


منبع: ایده آل تکنولوژی