دنیای رنگی – سفر ۱۵ دقیقه ای به هاوانا ، شهری با قوانین عجیب

این سفر ۱۵ دقیقه زمان نیاز داره.اینکه بنشینید و عکس های این کشور رو نگاه کنید. مطالب کوتاه نوشته شده رو بخونید و بعد از این یک ربع ساعت، شما چیزهای بیشتری از شهر هاوانا میدونید.

هیچ وقت سفر های مجازی رو نمیشه با سفر های واقعی مقایسه کرد اما برای وقت هایی که امکان سفر به جاهای دور رو نداریم، سفر های مجازی بهترین ایده هستند برای دیدن این دنیای رنگی و آدمهای رنگی توش :)

1-

هاوانا پایتخت کوباست ،  کوبا یک کشور تشکیل شده است مجمع الجزایرهایی در دریای کارائیب است .کوبا توسط کریستف کلمب کشف شد.

2-

کوبا دارای ۲ واحد پولی است یکی پزو که برای معاملات معمولی روزمره مثل کرایه تاکسی و … میتوایند از آن استفاده کنید و دیگری CUC که یک واحد پولی مخصوص توریست ها و برای کارهای توریستی است.

3-

در کوبا اینترنت تحت نظارت شدید دولتی قرار دارد و هزینه ی آن بسیار بالا و سرعت آن بسیار پایین است و فقط در برخی هتل های بزرگ و یا کافی نت های دولتی قابل دسترسی است ، تقریبا فقط ۲۰% مردم این کشور به اینترنت دسترسی دارند.

4-

در خیابان های هاوانا و بطور کلی کوبا ماشین های کلاسیک بسیاری دیده میشوند و آن هم به دلیل آن است که تا سال ۲۰۱۳ امکان ورود هیچ اتومبیل جدیدی وجود نداشت و همین طور خرید و فورش اتومبیل ها ممنوع بود و فقط اتومبیل ها بصورت میراثی نسل به نسل میچرخیدند اما اکنون امکان معمله ی خودروی دست دوم هست همچنین امکان خرید خودرو هم هست اما اکثر مردم توانایی خرید را ندارند. اما نکته ی مهم تمیز و سالم بودن تمام آن ماشین های کلاسیک است.

5-

از دیدنی ترین مناطق هاوانا Capitolio است که در مرکز این شهر واقع شده است و بافت بسیار قدیمی دارد.

6-

مردم این کشور بسیار فقیر هستند اما هاوانا شهر بسیار شاد و امنی هست. جالب است بدانید در این کشور کوبا داشتن هر نوع کسب و کار شخصی غیر قانونی هست و همه چیز حتی سوپر مارکت ها هم متعلق به دولت هستند.

7-

در مجموع اگر علاقه به دیدن شهری بسیار متفاوت از تمام دنیا را دارید حتما به هاوانا سفر کنید.

5

6

15

1211

Photo by: Lisette Poole

Photo by: Lisette Poole

874

132


منبع: رنگی رنگی